Son Dakika
20 Ocak 2019 Pazar

Bebekler ve çocuklar için D vitamini

Küçük yaştaki bebekler için ve anne karnındaki bebek içinde d vitamini ihtiyacı oldukça fazladır. Hamilelikte bebeğin ihtiyacı olan d vitamini takviyesi alınmalı, d vitamini ile güçlendirilmiş sütler, mamalar ile bebekleri beslemeliyiz.

07 Mayıs 2015 Perşembe, 01:31


Küçük yaştaki bebekler için ve anne karnındaki bebek içinde d vitamini ihtiyacı oldukça fazladır. Hamilelikte bebeğin ihtiyacı olan d vitamini takviyesi alınmalı, d vitamini ile güçlendirilmiş sütler, mamalar ile bebekleri beslemeliyiz.

D vitamini ihtiyacı, daha annenin karnında bebek şekillenirken başlıyor.

İhtiyacın ilk birkaç yıllık kısmı eğer çocuk emziriliyorsa anne sütüyle bir ölçüde karşılanabiliyor, çocuğunu emzirmeyen annelerin bebeklerini D vitamini noksanlığına karşı korumaları gerekiyor.

İhtiyaç, çocukluk çağında özellikle kemik ve diş gelişimi ile birlikte artıyor. Bu dönemde güneşten yeteri kadar istifade edemeyen çocuklara ya destek olarak D vitamini ( D vitamini şurupları, damlaları) vermek ya da onları D vitamini ile güçlendirilmiş gıdalarla (sütler, mamalar) beslemek gerekiyor.

Büyüyen bir çocuğun sadece diş ve kemikleri için değil, gözleri, beyni, bilinçsel fonksiyonları için de D vitaminine ihtiyacı var. Ayrıca güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmaları da yeteri kadar D vitamini rezervine sahip olmalarına bağlı. İhtiyaç ergenlik ve gençlik dönemlerinde de mutlaka karşılanmalı. Çünkü bu dönemlerde kemik gelişimi çok daha hızlı, sistemlerin D vitamini ihtiyaçları çok daha önemli.

İhtiyaç erişkinlerde de, yaşlılarda da mutlaka karşılanmak zorunda. Özellikle yaşlılarda tıpkı çocuklarda olduğu gibi D vitamini eksikliği önemli bir risk faktörü. Bu nedenle hemen hangi yaşta olursanız olun D vitamini konusunu lütfen ciddiye alın. Tıpkı B 12 vitamini eksikliği, tıpkı demir eksikliği, tıpkı omega-3 noksanlığı gibi D vitamini eksikliğinin de sağlığınızı tehdit edebileceğini lütfen unutmayın.

Sadece balık, yumurta, peynir, yoğurt yiyerek, süt, ayran içerek ihtiyacınızın tamamını karşılayabileceğinizi düşünmeyin. Bir kez daha tekrarlayalım: D vitamini ihtiyacının yüzde 90’ından fazlası güneşin etkisiyle cildimizde üretilenden karşılanır. Gıdalarla ancak yüzde 10’luk bir bölümü temin edilebilir.

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Xturk Teması. Tasarım ve Programlama: Moradam