Son Dakika
20 Ocak 2019 Pazar

GÜNEŞLENMEYİ BİLİYOR MUSUNUZ

Sıcaklar artmaya başladığı bu aylarda güneşle buluşmamız birkaç kez yeterli olacaktır. Vücutumuzun eksik vitaminlerini tamamamlaması için birkaç kez güneşe çıkmak yeterli. Her gün güneş karşısında kalsak bile vücutumuz ihtiyacından fazla vitamin depolamaz.

07 Mayıs 2015 Perşembe, 01:29


Sıcaklar artmaya başladığı bu aylarda güneşle buluşmamız birkaç kez yeterli olacaktır. Vücutumuzun eksik vitaminlerini tamamamlaması için birkaç kez güneşe çıkmak yeterli. Her gün güneş karşısında kalsak bile vücutumuz ihtiyacından fazla vitamin depolamaz.

Zannediyoruz ki yaz aylarında bedenimizi güneşle birkaç defa buluşturmamız yeterli olacak ve bir-iki haftalık güneşlenmeler bedenimizi tıka basa D vitamini ile dolduracak. Oysa pratikte durum çok farklı.

Yaz boyu bir-iki hafta değil, iki, hatta üç ay hemen her gün güneşlenseniz bile vücudunuz sonraki yıl boyunca ihtiyaç duyacağınız miktarda D vitaminini stoklayamaz. Ne yapıp etmeli “güneşlenme” işini yıl boyunca sürdürmenin bir yolunu bulmalısınız.

“Güneşlenme” deyince aklınıza ille de mayonuzu, bikininizi giyip kuma, çime uzanmak, güneşte saatlerce yatıp ıstakoz gibi kızarmak ya da kömür gibi kararmak gelmesin. Önemli olan sık aralıklarla kısa güneşlenmeler yapıp cildinizdeki üretimi sürekli hale getirmek.

Sadece dirsekten itibaren kollarınızı, dizden itibaren ayaklarınızı, yüzünüz ve sırtınızı haftada birkaç kez 20-30 dakika güneşe tutmanız dahi “güneşlenme” ve “D vitamini üretme” ihtiyacınızı (yani derinizin/teninizin güneşle temas ederek D vitamini üretebilmesini) karşılayabiliyor. Tabiî ki güneşlenmenin zamanı da önemli: Öğle güneşi en etkili olanı.

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Xturk Teması. Tasarım ve Programlama: Moradam